مجله فارین پالسی در مقاله خود به قلم دوف زاخیم با عنوان "جرد کوشنر" مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی چیزی آماده می کنند" نوشت: این اجماع عمومی در واشنگتن وجود دارد که انگیزه عملیات پاکسازی محمد بن سلمان و بازداشت شماری از شاهزادگان و بازرگانان از جمله شاهزاده ولید بن طلال، عزم او برای تقویت نفوذ خود قبل از خارج شدن سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و پدرش از صحنه قدرت است.
 

این مجله افزود: کوشنر از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید سه بار به ریاض سفر کرده است. آخرین سفرش چندی پیش بود که بار دیگر با محمد بن سلمان ملاقات کرد و "به نظر می رسد که کوشنر روابط شخصی مستحکمی با وی برقرار کرده است".
 

فارین پالسی نوشت: نباید از واکنش ترامپ - که با ولیعهد سعودی در دشمنی با ایران اشتراک نظر دارد- در تایید حوادث اخیر در ریاض تعجب کرد.
 

این مجله  افزود: "روابط آمریکا و اسرائیل نسبت به دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بهتر شده است. روابط بین آمریکا، عربستان، امارات، بحرین و مغرب نیز خوب است زیرا (به زعم مجله) ایران، دشمنی است که این کشورها را متحد می کند".
 

فارین پالسی درباره بن سلمان نوشت: "شاید یک اصلاح گرا باشد یا نه. بن سلمان تصمیم خود را گرفته است که جلوی توسعه نفوذ ایران را بگیرد ".
 

این مجله با طرح این مطلب که " نفوذ ایران دمشق و بیروت را در بر می گیرد"، مدعی شد: این همان علتی است که عربستان را سوق داد تا " سعد الحریری هم پیمان خود را در جریان سفرش به عربستان وادار به استعفا کند"
 

فارین پالسی تصریح کرد: ولیعهد سعودی تنها کسی نیست که کوشنر با او صحبت کرد بلکه کوشنر میهمان همیشگی دفتر نتانیاهو است.
 

این مجله با توجه به نقش کوشنر این پرسش را مطرح کرد که "آیا ولیعهد سعودی هنگام ملاقات اخیر با کوشنر به طرح خود اشاره کرده است"؟
 

فارین پالسی نوشت: اگر مسئله اینگونه باشد، کاخ سفید تا چه اندازه برای حمایت از عربستان در رویارویی با ایران پیش خواهد رفت؟ یا آیا اسرائیل وکیل ترامپ خواهد بود؟ به طور خلاصه، با ترامپ و بن سلمان و نتانیاهو هرچیزی ممکن است.
 


منبع: خبرگزاری گیتا