سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی و روز شهید حزب الله سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: در حالی امروز با یکدیگر دیدار می کنیم که در چنین روزی "احمد قصیر" دوران استشهادی ها را آغاز کرد تا دوران جدیدی از مقاومت و جهاد آغاز گردد و وی فرمانده استشهادی ها و رهبر فداکاران و بخشش کاران در راه عزت و کرامت لبنان و مردم این کشور و تمام امت است.
 

وی در ادامه این سخنرانی گفت: تعداد زائرانی که در اربعین امام حسین به کربلا رسیدند به 20 میلیون نفر از تمام جهان رسیده که تنها از ایران 2 میلیون زائر به کربلا رفته اند.
 

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش اضافه کرد: در راه حسین تعداد زیادی از برادران به کرامت الهی که همان شهادت است دست یافتند چون لیاقت آن را داشته و در واقع آنها صادق و مخلص بوده و در جهاد خود چیزی از این دنیا نخواسته و از کسی منتظر تشکر نبوده اند.
 

سید حسن نصرالله گفت: توانستیم سرزمین خود را آزاد کرده و نیروی بازدارندگی در برابر طمع و تهدیدات اسرائیل ایجاد کنیم و قادر شدیم که از امنیت و استقرار خود محافظت کنیم و امروز در خنثی سازی بزرگترین توطئه علیه ملت ها و کشورهای منطقه و بر دین اسلام و ارزش های اخلاقی و انسانی مشارکت داشتیم. این توطئه در هیبت داعش وهابی جلوه پیدا کرده بود که دولت آمریکا و عربستان آن را بوجود آورد و امروز آخرین نفس های خود را می کشد.
 

وی افزود: امروز در لبنان هر آنچه از کرامت، عزت، قوت و قدرت داریم به برکت شهدا از تمامی گروه های مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی بوده است. خانواده شهدا باید به آنها در این دنیا افتخار کنند و احساس امنیت و صلح و کرامت و آزادی امروز به برکت آنها بوده و زاد و توشه آنها برای آخرت نیز به شمار می آیند. ما امانتدار امانت این شهدا بوده و مسئولیت ما مسئولیت همگی بوده چون فداکاری آنها برای همگان و نه یک حزب یا گروه یا یک منطقه جغرافیایی به خصوصی بوده بلکه فداکاری آنها برای تمام لبنان و در دفاع از این کشور و امت بوده است.
 

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: از روز شنبه گذشته لبنان وارد یک بحران سیاسی گردید و این کشور در برابر یک مرحله جدید و مهم قرار گرفت و خطرات این مرحله وابسته به رفتار لبنانی ها بوده و تهدیدات و سخنانی را از اینجا و آنجا می‌شنویم.
 

نصر الله گفت: طی یک سال اخیر لبنان شاهد حالت ثبات سیاسی بود و شرایط خوبی داشتیم به گونه ای که رئیس جمهور انتخاب شد و دولت وحدت ملی تشکیل گردید و فعالیت خود را به صورت فعال و جدی آغاز کرد و پارلمان نیز فعال گردید و قانون انتخابات و بودجه تصویب شد و استخدام نیروهای امنیتی، نظامی، اداری و قضایی صورت گرفت و میان گروه های سیاسی و پس از سال ها دشمنی مذاکرات برگزار شد. امنیت و ثباتی داشتیم که مانند آن در جهان وجود نداشت و پیشتر نیز گفتم که امنیت لبنان بیش از امنیت آمریکا بوده و آن چیزی که در آمریکا از آن روز تا حالا روی داده بر این موضوع تاکید دارد.
 

وی افزود: ملت لبنان دارای آرامش روحی بود اما این بدین معنا نیست که مشکلی نداشتیم خود حریری نیز درباره فعالیت فرودگاه که نشان دهنده حالت امنیت و ثبات بوده، صحبت می کرد. شرایط مثبت کشور به دلیل همکاری تمامی گروه های سیاسی و کوتاه آمدن هایی بود که همگی آن را انجام دادند و امسال شاهد آزادسازی ارتفاعات در مرزهای شرقی بوده ایم.


سید حسن نصرالله اضافه کرد: در سایه چنین شرایط خوب و عالی و منطقی و در سایه نیت های خوب در میان گروه های مختلف سیاسی برای فعالیت تا زمان انتخابات پارلمانی، عربستان به سرعت اقدام به فراخواندن نخست وزیر کرده و وی را مجبور کردند با خواندن بیانیه ای که خودشان آن را نوشته بودند استعفا داده و لبنان را در برابر مرحله جدیدی قرار دهند.


وی گفت: اقدامی که عربستان انجام داده مداخله آشکار و بی سابقه در مجبور کردن رئیس دولت برای استعفا بوده و همه لبنانی ها از طریق اطلاعات و شواهد بر این موضوع اطمینان یافتند و همه دنیا از این موضوع اطلاع یافت و حتی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این موضوع را نمی دانسته است.
 

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حریری در عربستان در بازداشت به سر می برد و بازگشت وی به لبنان ممنوع شده و تلاش هایی برای حذف وی از رهبری جریان المستقبل وجود داشته و اقداماتی برای تحمیل رهبری جدید بدون رایزنی با جریان المستقبل بوده و تلاش هایی نیز هست تا نخست وزیر جدیدی بر رئیس جمهور و تمامی لبنانی ها تحمیل شود. 
 

سید حسن نصر الله گفت: آنها معتقدند که می توانند نخست وزیر جدیدی را بر لبنان تحمیل کنند و اقدامی را که انجام می دهند تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر بوده و زمانی که پاسخی از این اقدام خود دریافت نمی کنند لبنانی ها را به ضعیف و ترسو بودن متهم می کنند، علاوه بر آن کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس را به اتخاذ اقدامات تنش آمیز علیه لبنان و فراخواندن شهروندانشان تشویق می کنند اما چیزی که خطرناک است تحریک اسرائیل برای حمله به لبنان است.
 

وی افزود: من درباره یک تحلیل صحبت نمی کنم بلکه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد عربستان از اسرائیل خواسته تا به لبنان حمله کند و امروز در رژیم صهیونیستی بحث و بررسی هایی درباره این موضوع وجود دارد.
 


منبع: خبرگزاری گیتا