به گزارش خبرگزاری گیتا «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه تأیید کرد که تعدادی از اتباع روسیه در حمله اخیر نیروهای همپیمان آمریکا در سوریه کشته شده‌اند.
 

بنا بر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد، 5 نفر از اتباع روسیه در حمله نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه کشته شده‌اند اما تأکید کرد که گزارش‌های منتشر شده درباره کشته شدن دهها یا صدها تبعه روس در سوریه طی چند روز گذشته صحت ندارد.
 

نشریه «بلومبرگ» روز سه‌شنبه گذشته به نقل از منابع آگاه مدعی شد که در حمله هفته گذشته جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیروهای هم‌پیمان با دولت سوریه، ده‌ها تبعه روس کشته شده‌اند.
 

به ادعای این نشریه، دو منبع روس که خواسته‌ بودند نامشان فاش نشود، گفتند که در حمله آمریکا به این نیروها در منطقه «دیر الزور» بیش از 200 شبه نظامی که اغلب آن‌ها جنگجویان خصوصی روس بوده‌اند، کشته شده‌اند.
 

بلومبرگ در ادامه گزارش کرده بود، در حال حاضر ده‌ها نفر از این نیروها که در استخدام شرکت روسی «واگنر» بوده‌اند، در بیمارستان‌ها سن‌پترزبورگ و مسکو تحت درمان هستند. مشخص نیست که این نیروها در استخدام چه کسی بوده‌اند و اینکه آیا دولت روسیه به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کرده است یا کس دیگری.
 

حضور آمریکا در التنف سوریه اشغالگری است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه حضور نظامی آمریکا در «التنف» سوریه را اشغالگری خواند.
 

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه پیشتر هشدار داده بود که تروریست‌ها در پایگاه‌ نظامی «التنف» آمریکا در جنوب شرقی سوریه تحت آموزش قرار می‌گیرند.
 

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، آمریکا همچنان به تجهیز نظامی شبه‌نظامیان کرد در سوریه ادامه می‌دهد و این مسئله ترکیه را تحریک می‌کند.
 


منبع: خبرگزاری گیتا