مردم فلسطین امروز(دوشنبه) در تمامی مناطق آماده برگزاری راهپیمایی میلیونی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی هستند.
 

 به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فلسطینی‌ها امروز همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، برای تظاهرات میلیونی جهت اعتراض به این اقدام در هفتادمین سالروز "نکبة" (تاسیس دولت اسرائیل) آماده می‌شوند.
 

ارتش رژیم صهیونیستی ۱۱ گردان ارتش را در مرزهای نوار غزه مستقر کرده است. در کرانه باختری و قدس نیز نیروهای ارتش برای سرکوب تظاهرات فلسطینی‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

هیئت ملی سازماندهی راهپیمایی "بازگشت و شکست محاصره" از مردم فلسطین خواسته در تظاهرات امروز حضور گسترده داشته باشند.
 

این هیئت از مردم دعوت کرده که در مناطق شرقی نوار غزه و مناطق کرانه باختری و میدان باب العامود قدس از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی حضور یابند.
 

خالد البطش، هماهنگ کننده این هیئت گفت: روز ۱۴ مه روز تاریخی در راهپیمایی بازگشت خواهد بود. ما از جهان می‌خواهیم به خواسته‌های مردممان درباره حق بازگشت و مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس و رد کردن معامله قرن گوش دهند.
 

وی بر لزوم پایبندی به تمامی اقدامات درباره تعطیل کردن نهادهای عمومی و دانشگاه‌ها برای مشارکت در تظاهرات و لزوم مسالمت‌آمیز بودن راهپیمایی تأکید کرد و از مردم قدس و اعراب ساکن اراضی اشغالی خواست برای سرنگون کردن توطئه معامله قرن و انتقال سفارت آمریکا تلاش کنند.
 

محمد حسین، مفتی قدس نیز از مردم فلسطین خواست در تظاهرات امروز حضور داشته باشند.
 

وی گفت: مردم فلسطین باید به تظاهرات مسالمت‌آمیز به عنوان پیام واضحی برای جهان پایبند باشند مبنی بر اینکه مردم متمدن و پایبند فلسطین هرگز به آمریکایی‌ها اجازه تصویب معامله قرن را نخواهند داد.
 

هشدار ارتش اسرائیل به فلسطینیان

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی هزاران اعلامیه را در نوار غزه پخش کرده و نسبت به نزدیک شدن به دیوار حائل هشدار داد.
 

ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه جنبش حماس را به عملیات برای هدف قرار دادن شهروندان اسرائیلی و تأسیسات دولتی متهم کرد.
 

در این اعلامیه‌ها آمده است: ارتش با "درایت و جدیت" برای مقابله با عملیات حماس و حمایت از شهروندان اسرائیلی تلاش می‌کند.
 

در این اعلامیه حماس به "مخفی کردن واقعیت و به خطر انداختن جان فلسطینی‌ها و اموالشان و حفر تونل" متهم شده است.
 

مسئولان رژیم صهیونیستی حریم هوایی نوار غزه را بسته و به هواپیمایی مدنی دستور داده‌اند که شش کیلومتر از حریم نوار غزه دور باشند.
 


 

منبع: خبرگزاری گیتا
انتهای پیام/