به گزارش خبرگزاری گیتا 50 نمایند در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره عدم اجرای قانون در روند اجرای برجام تذکر دادند. تذکر نمایندگان در این نامه برای این است که چرا رئیس‌جمهور به قانون اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام و به ویژه ماده 3 آن عمل نکرده است؟ 

متن تذکر این نمایندگان بدین شرح است:

مخاطب : جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

خلاصه تذکر:

ضروری است با توجه به نقض برجام توسط آمریکا نسبت به اجرای بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران مصوب 21 مهر 94 و الزامات نه‌گانه ابلاغی جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ملت ایران سریعاً اقدام نمایید چرا که در صورت استنکاف آن دارای مسئولیت شرعی و قانونی می‌‌باشید.
 

شرح تذکر:

التفات دارید که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام از سوی ایران مشروط به رعایت الزامات نه‌گانهابلاغی مقام معظم رهبری در 29 مهر ماه 1394 بود که بر اساس بند یک آن لازم بود. تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل تدارک شود که از جمله آن اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم‌هاست.
 

استنکاف جنابعالی از اجرای این الزام در زمان انعقاد این توافق و عدم پایبندی و عدم اعمال بند 3 قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران مصوبه 21 مهر ماه 94 مجلس شورای اسلامی در مقابل نقض‌های مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا به استناد اقاریر ضمنی و صریح جنابعالی و همکارانتان و گزارشات وزارت امور خارجه که در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام مصوب 21 مهر ماه 94 به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه گردیده است.
 

نتیجه آن عدم پایبندی و نقض مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا بوده است، علی‌المراتب لازم است با توجه به خروج رسمی آمریکا از برجام در تاریخ 18 اردیبهشت 97 و عدم وجود هیچ گونه بهانه نسبت به اعمال بند 3 قانون فوق‌الذکر مصوب مجلس شورای اسلامی جهت جلوگیری از ادامه ضرر و زیان غیرقابل جبران به ملت شریف ایران تقدیم نمایید.

منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/