در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی درباره احتمال پاسخگویی ایران به اقدام واشنگتن در خروج از برجام، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرد.
 

دریاسالار «جان ریچاردسون» روز دوشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا پس از خروج واشنگتن از برجام، سطح هشدار خود را بالا برده و از نزدیک در حال رصد رفتار ایران در منطقه خلیج فارس است.
 

به گزارش رویترز، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما دقیقا در حال ورود به یک دوره بلاتکلیفی و تردید هستیم».
 

وی افزود: «(ما باید) در وضعیت هشدار باقی بمانیم یعنی منظورم آن است که قدری بیشتر از آنچه ما معمولا در هشدار بودیم، تا برای هر نوع پاسخ یا تحولی جدید یا چیزی شبیه به آن آماده باشیم».
 

ریچاردسون همچنین به خبرنگاران گفته که نیروی دریایی آمریکا از زمان اعلام ترامپ مبنی بر خروج از برجام، «هیچ رفتار تحریک‌آمیزی» توسط ایران مشاهده نکرده است.
 

این اظهارات پس از بازدید ناوهواپیمابر جورج بوش از ساحل ویرجینیا که در آن نظامیان آمریکا و فرانسه در حال برگزاری مانور آموزشی هستند، صورت گرفت.
 

مقام‌های ایرانی بارها در پاسخ به اتهام‌زنی‌های آمریکا درباره «تحرکات ایران در خلیج فارس» اعلام کرده‌اند که این منطقه متعلق به کشورهای این منطقه است و واشنگتن باید به دخالت در امور منطقه پایان دهد.

منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/