رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای کوچک حمایت خواهد کرد.

 

به گزارش گیتا، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و اتاق تعاون ایران، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه آغازی برای یک حرکت بزرگ در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی آن باشد.

 

رهبر با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه باید به یک برنامه عملیاتی و اجرایی تبدیل شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق تعاون ایران باید تمام تلاش خود را در راستای اجرایی‌کردن محورهای این تفاهم‌نامه انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه امروز یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی، یأس و ناامیدی در بین جوانان است، گفت: دانشگاه و صنعت باید بتوانند با تدوین برنامه‌هایی متناسب با تخصص جوانان و راهنمایی آنان به سمت ایجاد کسب و کار، روزنه امیدی برای آنها ایجاد کنند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تعاون یکی از بخش‌های با اهمیت اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: تعاون به این معنی است که یک فعالیت کسب و کار بتواند در قالب تعاونی اتفاق بیفتد و دانشگاه می‌تواند با استفاده از مزیت‌های مناطق مختلف یک نوع کسب و کار برای متقاضیان تعریف و ایجاد کند.

 

وی افزود: دانشگاه می‌تواند متناسب با توانمندی‌های افراد درخصوص ایجاد یک کسب و کار، به آنها مشاوره دهد تا بتوانند در مسیر درست حرکت کنند.

 

رهبر با بیان اینکه تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از صندوق‌های ریسک‌پذیر از جمله حمایتهای دانشگاه برای ایجاد کسب و کار خواهد بود، گفت: تمام تلاش ما در نهایت باید به این موضوع ختم شود که بتوانیم کشور را به دست جوانان بسپاریم و این موضوع به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

 

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت از ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای کوچک حمایت خواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید تمامی امکانات خود را برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه بسیج کنیم، گفت: واحد علوم و تحقیقات که یکی از واحدهای بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی است، نمونه خوبی برای این تفاهم‌نامه است تا در آینده نزدیک این تفاهم‌نامه به تمامی استان‌ها تسری پیدا کند.

 

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/