وزیر امور خارجه آمریکا که در سنگاپور به سر می‌برد تاکید کرد که کشورش به هیچ چیز جز خلع سلاح کامل هسته‌ای کره شمالی راضی نخواهد شد و حاضر است برای تحقق آن تضمین‌های بی‌سابقه و تاریخی در اختیار پیونگ یانگ بگذارد.

 

به گزارش گیتا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مایک پامپئو که به همراه دونالد ترامپ به سنگاپور رفته تا در مذاکرات با کره شمالی مشارکت کند در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: کره شمالی برای خلع سلاح و تغییر وضعیت موجود رغبت نشان داده است. مذاکرات اکنون به سرعت در حال پیشرفت است و ما فردا دیداری رودررو خواهیم داشت. میان رهبران دو کشور که فرصتی تاریخی برای حل اختلافات به دست می‌دهد. امیدواریم دیدار روز سه‌شنبه میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ بتواند مسیر مذاکرات موثر برای خلع سلاح کره شمالی را فراهم کند.

 

پامپئو ادامه داد: ایالات متحده خواهان خلع سلاح کامل کره شمالی است و به چیزی کمتر از این راضی نمی‌شود. در صورتی که این امر محقق نشود فشارها بر پیونگ یانگ ادامه خواهد داشت. آمریکا حاضر است برای تحقق این امر تضمین‌هایی بی سابقه و تاریخی به کره شمالی بدهد تا به عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای کمک کند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: اگر همه چیز خوب پیش برود گشایش اقتصادی و آینده‌ای خوب در انتظار کره شمالی خواهد بود.

 

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره احتمال تغییر موضع آمریکا سوال کرد نیز گفت: آمریکا سیاست‌ها و مواضع خود را تغییر نمی‌دهد. اگر فردا رهبر کره شمالی با خواسته‌های ما موافقت کند تضمین‌های لازم به او داده خواهد شد. هم به کره شمالی که امنیتش حفظ خواهد شد و هم به هم‌پیمانانمان در کره‌ جنوبی تا مطمئن شوند که ما همچنان پشتیبان آن هستیم.

 

پامپئو گفت: این دور از مذاکرات با مذاکرات پیشینی که در این باره انجام شده کاملا متفاوت است. کار بسیاری برای انجام دادن وجود دارد و من معتقدم که فردا تصمیمات بسیار خوبی گرفته می‌شود. رئیس‌جمهور ترامپ همه جوانب را بررسی کرده و به صحبت‌های کارشناسان در حوزه‌های مختلف گوش داده است. او از سبکی متفاوت در مذاکرات صحبت می‌کند که به نفع همه از جمله دو کشور کره شمالی و آمریکا خواهد بود.

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام /