وزیران اقتصادی دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای رفتن به تهران
بعیدی نژاد در باره برنامه ریزی وزیران اقتصادی دولت انگلیس به ایران، گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در دولت انگلیس ما شاهد جابجایی‌هایی در اعضای کابینه این کشور بودیم به‌ نحوی که آقای جورج آزبورن از وزارت خزانه‌داری ( دارایی) که قصد داشت ماه سپتامبر گذشته به ایران برود جای خود را به آقای فیلیپ هاموند ( وزیر خارجه دولت دیوید کامرون) داد. آقای ساجد جاوید وزیر تجارت وقت هم که برنامه سفر به تهران در بهار گذشته را داشت به علت تغییر مسؤولیتشان برنامه سفرش تغییر کرد.
وی افزود: در شرایط فعلی آقای هاموند وزیر خزانه داری انگلیس قصد دارند که در بهار آینده در رأس یک هیات اقتصادی به ایران سفر کنند . آقای لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل بریتانیا نیز  قصد دارند در رأس یک هیات عالیرتبه اقتصادی در بهار آینده به تهران سفر نماید.
بعیدی نژاد در ادامه در خصوص تاثیر سیاست های ترامپ بر امکان لغو برجام و تاثیرگذاری بر روند تعاملات اقتصادی ایران با طرف های دیگر،افزود: در متن برجام صریحا اعلام شده است که با حذف محدودیت ها و تحریم های مالی و اقتصادی علیه ایران، روابط ایران با دیگر کشورها به یک مرحله کاملا نوین وارد خواهد شد که طلیعه های آن هم ظاهر شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بی شک برجام یک تفاهم دو جانبه نیست که کشوری بتواند به راحتی با تصمیم یکجانبه خود آن را لغو کند. این تفاهم مورد تصویب شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است و بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد همه کشورها موظف به رعایت آن شده اند.
منبع: خبرگزاری گیتا