فرماندار تهران از وجود 10 هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های تهران خبر داد و گفت: برابر قانون این افراد باید تنها سه ماه در کمپ‌ها نگهداری شوند اما علی رغم هزینه‌ای که دارند معتادین متجاهر تا 9 ماه در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

 

به گزارش گیتا، عیسی فرهادی در نشست بررسی مشکلات منطقه 7 تهران که شب گذشته در محل مسجد الجواد(ع) این منطقه برگزار شد،‌ گفت: منطقه 7 یکی از مناطق پیشرفته شهر تهران محسوب می‌شود و دسترسی‌های مناسبی همچون بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی را دارد علاوه بر اینها دسترسی‌های خوبی به بازار نیز از این منطقه وجود دارد و این منطقه با وجود 13 ایستگاه مترو قطعا زمینه مناسبی را برای تسهیل رفت و آمد شهروندان فراهم کرده است.

 

وی افزود: منطقه 7 از نظر سرانه‌های خدماتی از جمله سرانه فضای سبز اقدامات موثری را انجام داده که امیدواریم در آینده مشابه این اقدامات ادامه داشته باشد. در این منطقه 7 بیمارستان وجود دارد در حالی که در برخی از مناطق جنوبی شهر تهران با وجود جمعیت بسیار فشرده، تخت بیمارستانی وجود ندارد.

 

فرهادی تاکید کرد: قطعا معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی به زودی در تهران با احداث سه بیمارستان 1000 تخت خوابی مرتفع خواهد شد که یک بیمارستان آن در منطقه 22 ، بیمارستان دیگر در شرق تهران و یک بیمارستان نیز در جنوب تهران احداث خواهند شد.

 

وی ادامه داد: منطقه 7 دارای 54 درمانگاه، دو کلانتری و دو پادگان است، همچنین در حوزه فرهنگی نیز پنج سینما، 15 کتابخانه، 194 مدرسه و 24 مرکز آموزش عالی در آن قرار گرفته است. در این منطقه 58 مسجد و یک کنیسه نیز وجود دارد.

 

فرماندار تهران با اشاره به تعداد بیشتر بانوان نسبت به آقایان در منطقه 7 گفت: در این منطقه تعداد بانوان 10 هزار نفر بیشتر از مردان است که این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

 

فرماندار تهران تاکید کرد: قطعا در جلسه فرمانداری که اعضای شورایاری‌ها، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهروندان حضور دارند مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مصوبات مربوط به هر دستگاه قطعا توسط فرمانداری برای حل مشکلات مردم پیگیری خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: تا کنون 33 جلسه پیرامون رسیدگی به مشکلات 16 منطقه تهران برگزار شده و مصوبات مربوط به آن توسط فرمانداری و در قالب یک دبیرخانه پیگیری می‌شود.

 

وی تاکید کرد:‌ شورایاری‌ها باید در حل مشکلات محلات کمک کنند و این کمک در بخش‌های محلی باید پررنگ‌تر باشد. بی تردید شورایاری‌ها می‌توانند با کمک خیرین و انجمن اولیاء نسبت به تجهیز مدارس نیز اقدام کنند.

 

فرهادی درباره نوسازی بافت‌های فرسوده و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح مناطق تهران به ویژه منطقه 7 نیز گفت: شورایاری‌ها در حل آسیب‌های اجتماعی می‌توانند نقش موثری داشته باشند. باید شورایاری‌ها به بحث‌های فرهنگی ورود پیدا کنند و از این طریق نسبت به حل مشکلات اقدام کنند. متاسفانه امروز در تهران 10 هزار نفر از معتادین متجاهر در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند. برابر قانون این افراد باید سه ماه در کمپ‌ها نگهداری شوند اما ما با وجود اینکه نگهداری این افراد هزینه دارد آنها را تا 9 ماه نگهداری می‌کنیم که حل همه این مشکلات در گرو مشارکت مردم است.



منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/