یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وقتی مراجع به برخورد با فساد تاکید می‌کنند در واقع حکم شرعی صادر کرده‌اند بنابراین رعایت حکم شرعی آنها بر همه واجب است.

 

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با گیتا ، با اشاره به بیانیه شدیدالحن آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مسائل جاری کشور اظهار کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و نوسانات دلار و سکه و گرانی‌های لجام‌ گسیخته که روح و روان مردم را به هم ریخته است هر کسی در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کند یا فساد اقتصادی داشته باشد مثل دشمن، خائن به مملکت و کشور است و مجازات خائن اعدام است.

 

نقوی‌حسینی ادامه داد: کسی که در چنین شرایطی فساد اقتصادی می‌کند، به بیت‌المال دستبرد می‌زند یا برای غارت بیت‌المال واسطه‌گری می‌کند در هر جایگاه و در هر مقام دولتی و غیردولتی و مقام بالا و پایین خائن به مملکت و نظام است و قوه قضاییه باید قاطع و محکم با آنها برخورد کند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا امکان رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در دو ماه وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: تا آنجایی که بنده در جریان هستم قوه قضاییه اقدامات بسیار مثبت و چابکی برای کوتاه کردن اطاله دادرسی انجام داده است. شعب خاصی را برای این کار اختصاص داده است، قضات متخصص و آشنا به موضوع را منصوب کرده و خارج از نوبت این پرونده‌ها را بررسی می‌کند.

 

وی افزود: شاید در کمتر از دو ماه هم بتوان بعضی پرونده‌ها را بررسی کرد البته ممکن است بعضی پرونده‌ها حاشیه داشته باشد که نیازمند تحقیق و بررسی و یا دستگیری افراد دیگر و مواردی از این دست باشد.

 

نقوی‌حسینی در پایان در مورد تعلل در برخورد با مفسدان، گفت: اگر خدای نکرده دستگاه یا مسئولی نسبت به برخورد با مفسدین تعلل داشته باشد آنها هم مثل همان مفسدین هستند و خیانت در امانت ملت می‌کنند، هیچ دستگاه امنیتی، نظارتی و قضایی نباید در این زمینه تعلل داشته باشد، تعلل مساعدت با خیانت است.

 

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/