نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از مراجعات مکرر کارگران به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های زندگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا قبل از پایان سال ترمیم مزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه برسد.

 

ناصر چمنی در گفت‌وگو با گیتا، با اشاره به برگزاری جلسه امروز شورای عالی کار گفت: با توجه به نامه‌نگاری نمایندگان کارگری در جلسه اول شورای عالی کار و درخواست تشکیل جلسه‌ای منحصرا برای بررسی دستمزد کارگران، انتظار ما این بود که جلسه بعدی شورا تنها با محوریت ترمیم مزد کارگران تشکیل می‌شد.

 

وی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که شرایط زندگی بسیاری از کارگران که حداقل‌بگیرند به قدری سخت و دشوار شده که دیگر توان ادامه زندگی ندارند و باید فشار هزینه‌ها از دوش آنها برداشته شود. امروز مراجعات مکرر کارگران را شاهد هستیم که از افزایش قیمت‌ها و افت شدید قدرت معیشت به ما پناه می‌آورند، لذا امیدواریم با توجه به نظر مثبت وزیر کار و تلاش نمایندگان کارگری، ترمیم دستمزد جامعه کارگری تا قبل از پایان سال اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: در نامه‌ای که به شکل کتبی در جلسه شورای عالی کار ارائه شد، درخواست کردیم که صرفا یک جلسه به موضوع دستمزد کارگران و بررسی ابعاد آن اختصاص داده شود. برابر آیین‌نامه شورای عالی کار اگر سه نفر از اعضای کارگری یا کارفرمایی شورا درخواست تشکیل جلسه بدهند مانعی ندارد ولی متاسفانه توجهی به این خواسته قانونی نشده است.

 

چمنی افزود: بر اساس قانون شورای عالی کار باید ماهانه یک جلسه داشته باشد که از نظر قانونی هم این جلسه را شاهد نبودیم و از وزیر کار انتظار داریم به عنوان رئیس شورای عالی کار دستور تشکیل جلسات شورای عالی کار حداقل ماهی یک بار را صادر کند.

 

به گفته وی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جلسه شورای عالی کار که خود در آن حضور داشت، برگزاری کمیته دستمزد را پیشنهاد کرد و موجب دلگرمی و امیدواری جامعه کارگری شد.

 

این مقام مسئول کارگری همچنین با اشاره به انتخاب معاون جدید روابط کار ابراز امیدواری کرد: با حضور ایشان جلسات بررسی دستمزد در شورای عالی کار و بهبود وضع معیشت خانوارهای کارگری به شکل مطلوبتری پیش برود.

 

به گزارش گیتا،  دویست و هفتاد و هفتمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار ۲۳ آبان ماه امسال برگزار شد. این نشست با سیگنال‌های مثبتی برای ترمیم مزد کارگران و بهبود معیشت خانوارهای کارگری همراه بود و وزیر کار شخصا پیشنهاد تشکیل کمیته دستمزد شورا را به منظور بررسی ابعاد ترمیم دستمزد و سبد هزینه معیشت کارگران مطرح کرد. وزیرکار در این جلسه از پیش‌بینی توزیع بسته‌های حمایت غذایی دولت به کارگران خبر داد تا جامعه کارگری نیز در کنار کارمندان و بازنشستگان از مزایای بسته‌های غذایی بی نصیب نمانند.

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/