وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کشف محموله یک میلیونی قاچاق کتاب از نیمه آبان ماه تا به امروز توسط کارگروه صیانت از حوزه نشر خبر داد.

 

به گزارش گیتا، سید عباس صالحی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به سوال شهاب نادری در خصوص علت تضعیف حقوق انتشارات و اهل فرهنگ در کشور بیان کرد: مسئله قاچاق کتاب یکی از مسائل مهم و اساسی است که در سال‌های اخیر در کشور گسترش یافته و دغدغه قابل توجهی است که به آن اشاره شده است. این نظام در حوزه نشر و قاچاق در حوزه کتاب به وجود آمده و نیازمند توجه جدی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده است. از جمله کارگروه صیانت از نشر که متشکل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه صنفی نشر، قوه قضائیه و نیروی انتظامی است تشکیل شده و این چهار نهاد در کنار یکدیگر در دو ماه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

 

صالحی در ادامه تصریح کرد:‌ از نیمه آبان ماه تا به امروز یک محموله قاچاق یک میلیونی کتاب کشف و ضبط شده است. فرصت‌هایی که قاچاق کتاب از مولفان و ناشران می‌گیرد فرصت‌های تلخ و جبران ناپذیری است. سرمایه مالی، معنوی و اجتماعی اهالی نشر و کتاب با قاچاق به تاراج می‌رود.

 

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/