مردم ایران برای گذران زندگی در تورم های شدید، بر خلاف میل باطنی تصمیم به فروش ملک پدری می کنند، عده ای از کشاورزان منازلی در ملک زراعی پدری خود میسازند، با همه شرایط های گوناگونی که وجود دارد کشاورزان خانه های خود را در ملک های بی آب (در اثر خشکسالی) پدری میسازند، ولیکن وزارت جهااد کشاورزی ، کشاورزان را تهدید به خرابی منازلشان میکند و پیشنهادهای 50 میلیونی برای چشم پوشی اتفاق می افتد، اتفاقاتی که در همه جای ایران رخ داده و به تازگی در شهرستانهایی همچون دماوند بیشتر شده، تاسف بار است...
 
 
اقبال محمدی:
 

مأموران جهاد کشاورزی خانه‌های باغی و منازل را با اثاثیه آن تخریب می‌کنند

 
 
سرویس اقتصادی
 
 
 
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان این که خانه‌های باغی یکی از اجزای جدا نشدنی اراضی کشاورزی است، گفت: مدتی است که جهاد کشاورزی با تأسی از آیین‌نامه‌های غلط خود، خانه باغ‌های کشاورزان را تخریب می‌کند.

 

 

اقبال محمدی با بیان این که بیشتر مردم استان کردستان به کار کشاورزی مشغول هستند، افزود: این افراد بیشتر عمر خود را در اراضی کشاورزی هستند.

 

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که خانه‌ باغ‌ها یکی از اجزای جدانشدنی اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: کشاورزان برای نگهداری وسایل کشاورزی خود، مکانی برای استراحت خود و خانواده از خانه باغ‌ها استفاده می‌کنند.

 

محمدی با بیان این که ساخت خانه باغ‌ها جزء قانون منع تغییر اراضی نیست، یاد‌آور شد: این قانون برای ساخت خانه باغ‌ها نیست بلکه برای تغییر کاربری اراضی به خانه‌های مسکونی است.     

 

این نماینده مردم در مجلس با بیان این که مدتی است که مأموران جهاد کشاورزی، خانه باغ‌های کشاورزان را تخریب می‌کنند، تاکید کرد: این افراد اقدام به تخریب خانه‌ها بر روی اثاثیه کشاورزان کرده‌اند که موجب تاسف است.

 

وی با بیان این که اقدام مأموران جهاد کشاورزی مبنی‌بر تخریب خانه باغ‌ها بسیار نامناسب و اشتباه است، افزود: این افراد با تأسی به آیین نامه‌ای غلط  خود اقدام به این گونه کارها می‌کنند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تأکید کرد: مسئولان کشوری به ویژه وزارت جهاد کشاورزی باید هر چه سریع تر اقدامی برای جلوگیری تخریب خانه باغ‌ها بکند.

 

این در حالی است که "اقبال محمدی" نماینده مردم مریوان و سروآباد به وزیر جهاد کشاورزی در باره صدور مجوز ساخت خانه‌های باغی در مزارع روستایی تذکر داد.

منبع : خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/