شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد از خواهرخواندگی این شهر نمونه گردشگری بین‌المللی با قمصر کاشان خبر داد.

 

محمدصالح لقمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گیتا با اعلام این خبر اظهار کرد: روزگذشته در نشستی با مسوولان دو شهر همدان و قمصر کاشان یک تفاهمنامه و یک خواهرخواندگی به امضا رسید

 

وی با اشاره به وجود تشابهات بسیار بین سه شهر شهمیرزاد، همدان و قمصر کاشان تصریح کرد: مهمترین وجه تشابه بین شهمیرزاد و این دو شهر، توریستی بودن هر سه شهر است.

 

شهردار شهمیرزاد ادامه داد: هدف از امضای این تفاهمنامه‌ها هم‌افزایی، ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر با هدف جذب توریست و سرمایه‌گذار به منظور استفاده از برخی ظرفیت‌های مغفول مانده این شهرها است.

 

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تجربه‌های مشابه دیگر شهرداری شهمیرزاد گفت: این برای اولین‌بار است که شهمیرزاد با یک شهر دیگر خواهرخوانده می‌شود.

 

لقمانیان با بیان این‌که قمصر و شهمیرزاد از امروز خواهرخوانده شدند ادامه داد: علاوه بر این یک تفاهمنامه نیز بین شهمیرزاد و مسوولان شهری همدان در خصوص افزایش جذب گردشگر، ایجاد فرصت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری و هم‌چنین ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد است.

 

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با تقدیر از مسوولان این دو شهر گفت: شهر همدان هم از نظر رتبه سیاسی و هم از نظر رتبه شهری و تاریخی در جایگاه بالاتری نسبت به شهر شهمیرزاد قرار دارد لذا انعقاد تفاهمنامه با شهرهای همدان و قمصر برای شهرداری و مردم شهمیرزاد یک افتخار است.


منبع: خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/