در سال جاری قیمت انواع شیرخشک از فروردین 98 تا مهرماه حاضر، در هر ماه  2تا 3 هزار تومان گرانتر می شود، نظارت و حمایتی برای اقشار متوسط و کم درآمد 80%جامعه وجود ندارد. تمامی پوشاک، سرلاک، داروها و وسایل بهداشتی کودکان زیر دوسال همین سیر صعودی قیمتها را دارد/تعاون/
 

ابوالفضل سروش، در خصوص افزایش 20 تا 30 درصدی  قیمت شیر خشک، پوشاک در داروخانه ها و دشوار شدن فرزند آوری در کشور، گفت: این کالاها جزو کالاهای اساسی محسوب شده و دولت باید برای کنترل قیمت آنها برنامه داشته باشد چرا که این دشوار شدن نگهداری نوزاد، تاثیر قابل توجهی بر فرزند آوری می گذارد.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته به نظر می رسد دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی مخصوصاً کالاهای مربوط به بخش بهداشت و درمان، برنامه داشته باشد و می خواهد ارزی که این کالاها نیاز دارند را به آن ها اختصاص دهد.

 

وی ادامه داد: به نظر در این بسته ارزی که قرار است در چند روز آینده از آن رونمایی شود به کالاهایی مانند شیر خشک و پوشاک و پستانک که حتماً جزو کالاهای اساسی هستند، پرداخته شده است.

 

سروش اظهار داشت: ما در کشور، شیر خشک تولید می کنیم اما مواد اولیه بخشی از آن که معمولاً  برای کودکان بیمار و ضعیف است، از خارج وارد می شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: طبیعی است که با وضعیت فعلی، وقتی همه کالاها افزایش قیمت داشته اند، کالاهای مربوط به نگهداری نوزاد هم افزایش قیمت داشته باشد اما دولت باید هر چه زود تر بسته ارزی خود را ارائه کند تا خانواده هایی که نوزاد دارند، بیشتر از این تحت فشار قرار نگیرند. ما هم حتماً این موضوع را در کمیسیون بهداشت از وزیر بهداشت پیگیری خواهیم کرد./

 

منبع: خبرگزاری گیتا

پایان پیام/