رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه تاثیر واکسن روی کرونای دلتا، اظهار کرد: مطالعات اولیه نشان دهنده این موضوع هستند که واکسن‌های کنونی روی گونه دلتا کارآیی دارند، البته ظاهراً برای اینکه بدن بتواند در برابر این نوع مقاومت کند باید هر دو دوز تزریق شود.

علیرضا محمودی راد، در گفت‌وگو با گیتا با اشاره به ویژگی‌های کرونا دلتا، اظهار کرد: این گونه کرونا، ۶۰ درصد انتقال بیشتر نسبت به کرونای انگلیسی دارد.

وی با بیان اینکه اینگونه برای اولین بار در هند کشف شد، افزود: سریع ترین و خطرناک ترین ویروس کرونا این نوع ویروس است.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به علائم جدید کرونای دلتا، تصریح کرد: سردرد، آبریزش بینی از مهم‌ترین علائم است.

محمودی راد با بیان اینکه تاثیر واکسن روی کرونای دلتا، اظهار کرد: مطالعات اولیه نشان دهنده این موضوع هستند که واکسن‌های کنونی روی گونه دلتا کارآیی دارند، البته ظاهراً برای اینکه بدن بتواند در برابر این نوع مقاومت کند باید هر دو دوز تزریق شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار، تاکنون این ویروس در ۸۰ کشور جهان یافت شده است، تصریح کرد: کرونای دلتا پلاس در انگلیس شیوع پرتاب گونه جدیدی از نوع هندی یا دلتای ویروس کرونا که از قدرت انتقال پذیری بیشتری برخوردار است باعث نگرانی مقام‌های این کشور شده است.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۵۷ نفر در انگلیس به ویروس دلتا مبتلا شده و این آمار به صورت تصاعدی رو به افزایش است.

محمودی راد تصریح کرد: آمار سازمان بهداشت عمومی انگلیس نشان می‌دهد که از ۷۵ هزار و ۹۵۳ نفر مبتلا به ویروس دلتا، ۴۱ نفر به دلتا پلاس مبتلا هستند؛ بر اساس این آمار، تا پلاس در کانادا، ژاپن، نپال، لهستان، پرتغال روسیه، سوئیس، ترکیه و آمریکا هم در حال گسترش است.

خبرگزاری گیتا

انتهای پیام/