به گزارش خبرگزاری گیتا اخیرا آگهی یک خانه عفاف در گیلان در فضای مجازی انتشار یافته که اما و اگرهای فراوانی را ایجاد کرده است.

 

جالب تر آنکه شماره شش رقمی با عنوان شماره مجوز در آن ذکر شده است اما اینکه این مجوز از سوی چه نهادی صادر گردیده، نشانی درج نشده است.

 

 خانه عفاف طرحی بود که از سوی یکی از اصناف در سال ۱۳۸۱ مطرح شده بود. این طرح برای اولین بار توسط «جامعه اسلامی ناصحین قم» در سال ۱۳۷۳ تهیه شد و برای سازمان‌های مختلف فرستاده شد. اما با انتشار جزئیات آن و بالارفتن احتمال اجرای آن در سال ۱۳۸۱ به جنجالی بزرگ مبدل شد هم‌زمان هادی منتظری مقدم رئیس دادگاه انقلاب کرج در پی اتهاماتی که در ارتباط با خانه هدایت کرج به وی وارد شده بود بازداشت شد.

 

این طرح با مخالفت محمد خاتمی و نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مواجه شد. این طرح موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن و در نهایت کنار گذاشته شدن «طرح سلامت جنسی» شد که از سوی وزارت کشور در حال تهیه بود.

 

شورای اجتماعی کشور نیز مخالفت خود را با چنین طرحی اعلام کرد و مطرح شدن این طرح در این شورا یا معاونت اجتماعی وزارت کشور را تکذیب کرد. مرکز امور مشارکت زنان نیز در بیانیه‌ای این طرح را محکوم کرد. سازمان بهزیستی نیز این طرح را رد کرد.

 

سوالی که در اینجا وجود دارد این است که اگر این خانه عفاف از سوی نهادی مجوز دریافت کرده است و کاملا رسمی و قانونی است، چرا صفحات مربوط به این خانه در سایت گوگل به عنوان صفحات فیلتر شده بسته می باشد؟! آیا راه اندازی همچین خانه های به اصطلاح عفاف خلاف عرف جامعه نیست؟!