اخبار بیت کوین، خبرگزاری گیتا

بیت کوین عبارتی که از زمان ظهور خود ، طی 13 سال توانست توجه اقشار مختلف جوامع از حاکمیت تا مردم ایران را به خود جلب کند؛ فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. طی این سالیان اما هیچ سالی به اندازه دو سال اخیر یعنی سال های 2020 و 2021 با فراز و فرودهای خاص خودش نتوانست مردم جهان را این چنین تحت تاثیر قرار دهد.

 

نوسانات شدید بیت کوین ادامه دارد؟

بیت کوین به عنوان رهبر فعلی بازار، حرکت خود از محدوده قیمتی 6 هزار دلار آغاز کرد و با رسیدن به عدد 64 هزار دلار همه را امیدوار به رشدهای چشمگیرتر می کرد. عده زیادی از تازه واردها به این بازار در محدوده های قیمتی ATH بیت کوین (55 تا 64 هزار دلار) اقدام به خرید کردند و بعد از آن برای ماه ها بیت کوین روند نزولی داشت و قیمت تا 28 هزار دلار هم کاهش پیدا کرد. موج بعدی امیدواری در میانه های سال 2021 شروع شد و بیت کوین باز هم توانست تا محدوده 69 هزار دلار رشد کند. ارزش بیت کوین پس از ثبت قله‌ 69 هزار دلاری بعد از حدود 2 ماه نصف شد. در زمان نگارش این متن قیمت بیت‌کوین حدود 38هزار دلار است.

تحلیل کوتاه مدت و بلند مدت قیمت بیت کوین؟

علت های متعددی توسط کارشناسان در این زمینه مطرح شد که چرا قیمت بیت کوین این فراز و فرودها را تجربه کرد ولی نکته‌ی مهم‌تر مشخص شدن روند آینده بازار است. بسیاری نگران تکرار شدن روند قیمتی هستند که از سال 2007 شروع شد، یعنی قله‌ی تاریخی قیمت و سپس سقوط. سقوطی که تا 3 هزار دلار رسید و به مدت دو سال بازار به خواب زمستانی رفت.

آیا الان هم دوباره بازار رمزارزها وارد زمستان خود شده است؟ یا اینکه قیمت‌های کنونی رسما کف قیمتی هستند و بیت کوین آخرین روزهای زمستانی خود را تجربه می‌کند و باید منتظر صعود قیمتی تا 200 هزار دلار باشیم؟

 

امیدها از بیت کوین قطع شد؟

 

سیاست های انقباضی اتخاذ شده از سوی فدرال رزرو، سرمایه گذاری در دارایی های ریسکی را برای سرمایه گذاران دشوار ساخته و به نظر می رسد مسیر پیش روی بیت کوین نیز مسیری نزولی باشد.

 

منبع: خبرگزاری گیتا

 

افتتاح کنسولگری ایران - چین بندرعباس