در پي سخنان ديروز رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص حوادث روزهاي اخير در كشور، يادگار امام بيانيه‌اي را منتشر كرد. به گزارش جماران، متن بيانيه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني در پي مي‌آيد. 
بسمه تعالي
مايل بودم درباره «اتفاقات تلخ اين روزها» پيش از اين سخن بگويم، ولي به سبب آشفتگي فضاي عمومي جامعه اين امر را به زماني مناسب‌تر واگذاشته بودم. اما امروز كه رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله خامنه اي (حفظه‌الله) از همگان خواستند تا درباره اتفاقات اخير اظهارنظر كنند، به نظرم آمد تا چند جمله‌اي در اين باره بنويسم: 
۱- ترديد نبايد داشت كه بين «اعتراض» كه حق قانوني هر شهروند است، با «اغتشاش» كه ريشه در دسيسه‌هاي دشمنان مردم دارد، تفاوت وجود دارد. اعتراض، نشان زنده بودن جامعه‌اي است كه برخي از آسيب‌ها را بر نمي‌تابد، ولي آشوب و هنجارشكني -آن‌هم وقتي توسط رسانه‌هايي عاري از دلسوزي براي ملت ايران بر آتش آن دميده مي‌شود- ثمره‌اي جز حاكميت افراطي‌گري يا هرج و مرج ندارد. فراموش نكنيم رسانه‌هايي كه امروزه ميدان‌دار ايجاد شقاق در ميان ما شده‌اند يا تاريخي سراسر دشمني با ما دارند يا از جايي ارتزاق مي‌كنند كه همواره ايران و ايراني را ضعيف و زبون خواسته است. ما چاره‌اي نداريم جز اينكه همراه و همدوش يكديگر زندگي كنيم. همه ما با هر سليقه و نگاهي، يك ملتيم؛ با سلايق متفاوت و با هدفي واحد. سربلندي كشورمان، با زندگي مسالمت‌آميز باهم و ايستادگي در مقابل آنان كه ذلت ما را مي‌خواهند محقق مي‌شود. بايد باهم گفت‌وگو كنيم؛ جناح‌ها با مردم و حاكميت با آناني كه ديگرگونه مي‌انديشند. و صد البته ترديد نكنيم كه ستيز با دين و جنگ با آنچه در منظر مردم «ارزش ديني» شناخته مي‌شود، همانند جنگ با آزادي و رفاه به يك اندازه ابتر و ناممكن است.