یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو را خطرناک، افراطی و غیرمسئول ارزیابی کرد و گفت: کابینه جدید، اسرائیل را به سمت نابودی خواهد برد.

به گزارش گیتا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی درباره دستور کار ائتلاف بنیامین نتانیاهو هشدار داد و وی را ضعیف و تحت تاثیر شرکای خود از احزاب افراطی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سوی سقوط می برد، گفت: "کابینه جدید به دموکراسی یا حکومت قانون پایبند نیست."

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: کابینه نتانیاهو نظام آموزشی را ویران، جامعه یهودیان افراطی را به شکل نامتناسبی تامین مالی و اقتصاد را ویران خواهد کرد.

وی، سیاسی شدن ارتش رژیم صهیونیستی، انفجار اوضاع کرانه باختری، تضعیف جایگاه بین المللی رژیم صهیونیستی و تخریب روابط تل آویو با یهودیان مقیم آمریکا و دیگر کشورها را از دیگر نتایج روی کار آمدن کابینه راست‌گرایان ارزیابی کرد.

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، کابینه جدید این رژیم را خطرناک، افراطی و غیرمسئول ارزیابی کرد و گفت: این کابینه که تندروترین کابینه تاریخ اسرائیل است، عاقبت خوشی ندارد.

لاپید افزود: لیکود کابینه را تشکیل نداد بلکه دیگران (احزاب افراطی) آن را تشکیل دادند و ایتمار بن گویر رهبر حزب عوتسما یهودیت و بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی و آریه درعی رهبر حزب شاس دستور کار خود را به نتانیاهو تحمیل کرده اند.

کابینه جدید چوب حراج به آینده رژیم اسرائیل

لاپید ائتلاف جدید حاکم بر رژیم صهیونیستی را عامل از بین رفتن بنیان های این رژیم ارزیابی کرد و افزود: "این کابینه چوب حراج زدن به آینده اسرائیل است."

لاپید به عنوان رهبر حزب «یش عتید» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، باز گذاشتن دست حزب صهیونیسم دینی در امور کرانه باختری را عامل تضعیف وزارت جنگ این رژیم اعلام کرد و افزود که وزارت جنگ اختیاراتش را در کرانه باختری از دست خواهد داد و معلوم نخواهد بود چه کسی مسئول چه کاری است و این وضعیت موجب انفجار منطقه خواهد شد.

لاپید درباره بن گویر که قرار است وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شود، نیز گفت: کابینه ای را در دنیا به من نشان دهید که یک جنایتکار خشن را رئیس پلیس می کند که ۵۳ اتهام و ۸ محکومیت را در سابقه کیفری خود دارد.

وی، آوی ماعوز رهبر حزب افراطی "نوعم" را فردی نژادپرست اعلام کرد و افزود: والدین باید نگران شستشوی مغزی فرزندانشان باشند؛ وقتی ماعوز مسئول نظام آموزشی است.

تضعیف موضع رژیم اسرائیل در مقابل ایران

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را عامل تضعیف جایگاه بین المللی این رژیم و در نتیجه تضعیف موضع آن برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی ارزیابی کرد.

لاپید گفت: این اولین کابینه اسرائیل در تاریخ است که آمریکا آنرا متحد نزدیک خود نمی داند.

وی، تشدید قوانین سخت گیرانه برای مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی توسط کابینه جدید را عامل از دست رفتن فرصت مهاجرت یهودیان مقیم روسیه و اوکراین ارزیابی کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه به اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم اعلام کرد که با مشارکت "حریدی‌ها" و جریان صهیونیسم دینی، کابینه خود را تشکیل خواهد داد.

براساس این گزارش، نتانیاهو در نامه‌ای رسمی به «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم این مسأله را اطلاع داده و کابینه جدید حداکثر تا دوم ژانویه ۲۰۲۳ سوگند خواهد خورد.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اواسط آبان ماه گذشته برگزار شد که در آن اردوگاه سیاسی تحت رهبری نتانیاهو با کسب ۶۴ کرسی بر اردوگاه رقیب خود متشکل از ائتلاف «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور و «بنی گانتس» وزیر جنگ کنونی رژیم صهیونیستی پیروز شد. ائتلاف لاپید و گانتس در این انتخابات ۵۱ کرسی را کسب کردند.

در پارلمان آینده رژیم اسرائیل که بیست و پنجمین دوره خواهد بود و نیز در ائتلاف حاکم آینده، بیشتر "کیپا" پوشان (یهودیان مذهبی که کلاهی به نام کیپا برسر می‌کنند) و بیشترین تعداد شهرک نشینان صهیونیست و تعداد بسیار کمی از زنان حضور خواهند داشت.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

انتهای خبر/