رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر جنین را هدف حمله هوایی و زمینی قرار داد که تا کنون شهادت حداقل نه نفر تائید شده است.

 

به گزارش مشرق، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر جنین را هدف حمله هوایی قرار داده است.

به گفته این منابع، هواپیماهای صهیونیستی خانه‌ای را در شهر جنین با دو موشک هدف قرار دادند.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی مقاومت در اردوگاه جنین شده است.

در پی این حمله، صدای انفجارهای مهیبی در اردوگاه جنین شنیده شده است.

منابع محلی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای خود را به سمت جنین اعزام کرده و حمله نظامی گسترده‌ای به این منطقه آغاز شده است.

منابع میدانی در فلسطین از شهادت دست کم دو فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر در حمله هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به جنین خبر دادند. با این حال، وزارت بهداشت فلسطین رسماً اعلام کرد که در حمله هوایی امشب دشمن صهیونیستی به اردوگاه جنین تا این لحظه یک نفر به شهادت رسید و یک نفر دیگر به شدت مجروح شده است.

همچنین منابع فلسطینی اعلام کردند که بالگردها و پهپادهای صهیونیستی تا این لحظه ۴ مرتبه اردوگاه جنین را هدف قرار دادند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش اعلام کرد که نیروهای این رژیم عملیاتی نظامی را در اردوگاه جنین آغاز کرده‌اند و جزئیات بیشتر این عملیات بعداً اعلام خواهد شد.

«هلیل روزین»، خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که ارتش عملیاتی زمینی را علیه اهداف زیادی در اردوگاه جنین آغاز کرده است.

همچنین خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتی نظامی را در کرانه باختری آغاز کرده و در حال بمباران پایگاه‌ها و زیرساخت‌های مقاومت در جنین است.

منابع محلی هم اعلام کردند که شمار زیادی از خودروهای زرهی و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی وارد جنین شده و در حال حرکت به سمت اردوگاه جنین هستند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای رسماً آغاز عملیات نظامی زمینی و هوایی علیه جنین را اعلام کرد. برخی منابع اعلام کرده‌اند که این عملیات ممکن است دو الی سه روز طول بکشد.

حملات صهیونیست‌ها به اهداف مقاومت فلسطین در کرانه باختری در حالی انجام می‌شود که کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی طی تحقیقی اعلام کرد که ۸۰ درصد فلسطینیان مخالف اقدام تشکیلات خودگردان به خلع سلاح مقاومت هستند و از تشکیل گروه‌هایی همچون عرین الاسود حمایت می‌کنند.

این مرکز تاکید کرد که جامعه فلسطین از تشکیلات خودگردان به ستوه آمده و آن را بازیچه تل‌آویو، برای ادامه اشغالگری می‌دانند.

همچنین مراکز حقوقی فلسطینی با انتشار آماری اعلام کردند که در ماه ژوئن / خرداد گذشته، ۲۴ فلسطینی از جمله ۵ کودک و نوجوان فلسطینی در حملات اشغالگران صهیونیستی به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین شامگاه شنبه با انتشار گزارشی از مراکز حقوقی فلسطین اعلام کرد که طبق این گزارش‌ها، ۱۰ نفر از این افراد در استان جنین، ۷ نفر در نابلس، ۳ نفر در رام الله و بی‌ره، یک نفر در قدس، یک نفر در طوباس، یک نفر در بیت لحم و یک نفر هم در نوار غزه به شهادت رسیده است.

بدین گونه، شمار شهدای فلسطین از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۸۶ نفر افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، از ابتدای ماه گذشته تاکنون، حدود ۱۵ فلسطینی نیز در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

۳۶ نفر از این افراد در ماه ژانویه، ۳۱ نفر در ماه فوریه، ۲۷ نفر در ماه مارس، ۱۲ نفر در ماه آوریل، ۵۶ نفر در ماه می و ۲۴ نفر هم در ژوئن به شهادت رسیدند.

 
انتهای خبر/