رئیس جمهور با بیان اینکه مواضع محافظه‌کارانه و سازشکارانه برخی کشورها رژیم صهیونیستی را جری و دچار اشتباه محاسباتی کرده است، گفت: در حالی که ۶ کشور عربی نتوانستند برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند، امروز حماس که هیچ نیروی سازمان یافته دریایی و هوایی و زمینی ندارد، جانانه در مقابل این رژیم مقاومت می‌کنند که این چیزی جز عنایت خداوند متعال نیست.

به گزارش گیتا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر شنبه در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض عربستان، در دیدار آقای «محمد ولد الشیخ احمد الغزوانی» رئیس جمهور موریتانی تصریح کرد: مانعی پیش روی گسترش روابط دو کشور نیست و آمادگی داریم روابط دوجانبه را در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گسترش دهیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری اجلاس مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب بتواند به توقف هر چه سریع‌تر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و امدادرسانی به مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه کمک کند، افزود: امروز ضرورت تقویت روابط کشورهای اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و امیدوارم این اجلاس و دیدارها در این زمینه موثر واقع شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مواضع محافظه‌کارانه و سازشکارانه برخی کشورها رژیم صهیونیستی را جری و دچار اشتباه محاسباتی کرده است، اظهار داشت: در واقع این دسته از کشورها از پشت به مقاومت خنجر زدند. در حالی که ۶ کشور عربی نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند، امروز حماس که هیچ نیروی سازمان یافته دریایی و هوایی و زمینی ندارد، جانانه در مقابل این رژیم مقاومت می‌کنند که این چیزی جز عنایت خداوند متعال نیست.

«محمد ولد الشیخ احمد الغزوانی» رئیس جمهور موریتانی نیز در این دیدار با قدردانی از سخنرانی و مواضع به‌جا و صریح دکتر رئیسی در اجلاس اسلامی-عربی حمایت از غزه گفت: موریتانی از نزدیک مواضع جمهوری اسلامی و شخص شما را دنبال می‌کند و امیدوارم این مواضع روشن و ثابت در بهبود وضعیت غزه موثر واقع شود.

الغزوانی از آمادگی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت و تاکید کرد که هیچ مانعی بر سر راه ارتقای سطح تعاملات فیمابین وجود ندارد.

انتهای خبر/