به گزارش گیتا، احمد وحیدی پس از پایان پاسخگویی به تماس های مردمی در گفت و گو با خبرنگاران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در امر انتخابات گفت: بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره انتخابات بسیار کلیدی و مهم بود و با راهنمایی و تدابیر ایشان، ان شاالله انتخابات به خوبی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در فرمایشات رهبر انقلاب اهمیت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تبیین شد، گفت: مشارکت پرشور، رقابت واقعی، امنیت کامل و سلامت جزو کلیدواژه های اصلی فرمایشات رهبر انقلاب بود که به دولت و ملت یادآور شدند.

وی افزود: باید عموم مردم در میدان باشند و همه بدانند که این مشارکت قوی و گسترده ، یعنی ایران قوی، امنیت کامل یعنی عزت و تعالی کشور.

وحیدی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر تحقق تحول با حضور در انتخابات تاکید کرد: مشارکت و انتخابات می تواند یک نقطه جدید برای تحول باشد.

وزیر کشور گفت : همه دلسوزان و فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پا در میدان بگذارند، تا این شاهد مشارکت پرشور در انتخابات باشیم.

وزیر کشور گفت: تا این مرحله همه طیف ها و سلایق سیاسی در انتخابات حضور یافته‌اند با اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان انتخابات می‌توانند فعالیت خود را جدی تر دنبال کنند. رهبر انقلاب هم در بیانات روز گذشته فرمودند که همه جناح ها و گروها و سلایق  باید در انتخابات حضور داشته باشند و انشالله زمینه رقابت واقعی مدنظر رهبری فراهم شود.

گفت:  در حال حاضر کار در مرحله هیات های نظارت قرار دارد  و مسئولیت برعهده آنهاست اما آنچه که بطور کلی مطلع هستیم روند کار روند خوبی است  و چنانچه بعد از  اعلام نتایج هرداوطلبی به هر دلیلی  اعتراضی داشته باشد فرصت برای ثبت اعتراض دارد و مجددا بررسی خواهد شد.

وزیر کشور درباره  انتخابات الکترونیک گفت: انتخابات الکترونیک مراحل و گام های مختلفی دارد که یکی از گام های آن حوزه احراز هویت است، لذا احراز هویت‌ها، الکترونیکی خواهد بود. در خصوص اخذ الکترونیکی رای هم در حال بررسی و رایزنی هستیم و اینکه در تهران و یا سایر حوزه های انتخابیه رای گیری به صورت الکترونیکی انجام شود هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وحیدی درباره پیامک به برخی ماشین ها در طرح حجاب و عفاف گفت:ممکن است  فردی، خودروی خود را به افراد دیگری داده و کسی از آن ستفاده کرده باشد که قوانین مربوطه را رعایت نکرده است. ولی گزارش تخلفات برای صاحب خودرو می رود و صاحب ماشین می تواند بگوید من پشت فرمان نبودم و درست است اما قانون، فردی را که صاحب خودروست مسئول می داند پس با این وجود ممکن است اشتباهی رخ دهد و ناجا بررسی می کند.

وی ادامه داد: اما معمولا نیروی انتظامی به یک پیامک ترتیب اثر نمی دهند، وقتی فرد اصرار به عدم تمکین از قانون دارد، نیروی انتظامی با فرد برابر قانون رفتار می‌کند.

وزیر کشور در پاسخ گلایه ها در مورد عدم تحویل به موقع ون‌های تاکسی گفت: برای خرید ون ها، اول باید تامین اعتبار و تولید شوند، حدود ۵ هزار ون تولید شده سازمان شهرداری قرارداد بست و اکثر ون‌ها توزیع شد، البته توزیع تعداد بیشتری خودروی تاکسی ون در دستور کار است.

انتهای خبر/