رییس اورژانس کشور جدیدترین آمار مربوط به شهدا و مجروحان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد و گفت: تاکنون در این حادثه ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شده اند.

به گزارش گیتا، جعفر میعادفر اظهار دارد ۱۹۵ نفر در بخش های عادی بیمارستان ها بستری و ۴۶ نفر در بخش ویژه بستری هستند و ۱۴۹ نفر نیز در سایر بخش ها پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای حادثه ۸۴ نفر است، اظهار داشت: خوشبختانه از شب گذشته تاکنون آمار شهدا افزایش پیدا نکرده است؛ آخرین آمار شهدا ۹۵ نفر بود اما به علت اینکه برخی اجساد متلاشی شده بود قدری آمار اشتباه بود، پزشکی قانونی تا الان تعداد شهدا را ۸۴ نفر اعلام کرده است.

میعادفر تعداد مجروحان را ۲۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۹ نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر در حاضر در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند.

وی افزود: از ۱۹۵ مجروح، ۶۷ نفر در بیمارستان باهنر، ۷نفر در بیمارستان افضلی‌پور، ۶نفر در بیمارستان شفا، ۳۷نفر در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) ، ۱۹نفر دربیمارستان سیدالشهدا ، ۳۲نفر در بیمارستان حضرت فاطمه(س) ، ۸نفر در بیمارستان امام حسین ، ۱نفر در بیمارستان ارجمند، ۴نفر در بیمارستان رازی فیروز ، ۱نفر در بیمارستان نوریه و  ۱۳نفر در بیمارستان مهرگان بستری هستند.

رییس سازمان اورژانس وضعیت بیمارستان ها را خوب توصیف کرد و افزود: کمبود گروه خونی اوی‌منفی با اهدای خون هموطنان وجود ندارد.

وی علت کاهش تعداد شهدای حادثه را اینطور بیان کرد: در این گونه حوادث که بر اثر انفجار رخ می‌دهد، جان‌باختگان نزدیک به محل حادثه آسیب زیادی می‌بینند، پیکرهایی که قطعه‌قطعه شده‌اند معمولا در یک کاور جمع‌آوری می‌شود و در آمارهای اولیه هر یک از کاورها را پیکر یک نفر تلقی می‌کنند اما در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود که چندین کاور مربوط به بخش‌هایی از پیکر یک یا چند نفر دیگر است و مربوط به فرد جدیدی نیست.

وی افزود: در جابه‌جایی‌ها نیز بعضی‌ها به اشتباه دوباره‌‎شماری شدند یا بعضی‌ دیگر از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل شدند و در آمار هر دو بیمارستان محاسبه شدند.

میعادفر این نکته را هم گفت که اجسادی که قابل تشخیص نیستند از طریق آزمایش دی ان ای در پزشکی قانونی تشخیص هویت خواهند شد.

رییس سازمان اورژانس تاکید کرد که هنوز اسامی شهدای حادثه هنوز نهایی نشده است.

به گزارش گیتا، عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور دارند.

انتهای خبر/