به نقل از اسپوتنیک، جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس اعلام کرد که مقامات آمریکایی به منظور کاهش مشروعیت دونالد ترامپ، روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.

 

جولیان آسانژ گفت:آنها سعی در غیرمشروع نشان دادن دولت ترامپ همزمان با ورود وی به کاخ سفید را دارند.

 

آسانژ صحبت درباره تاثیرگذاری ویکی لیکس در نتیجه انتخابات را غیرممکن دانسته و گفته بود اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و همچنین ادعاهای دیگر مقامات این حزب مانند جان پودسا و دبی واسرمن شولتز باعث تغییر در انتخابات شد.

 

پیش از این پایه‌گذار ویکی‌لیکس در مصاحبه با راشاتودی تأکید کرد: روسیه هیچ نقشی در افشای ایمیل‌های مربوط به کمپین کلینتون توسط ویکی‌لیکس نداشته است.

 

آسانژ در این باره تأکید کرد: کمپین انتخاباتی کلینتون نسبت به روسیه حساسیت خاصی پیدا کرده و مسکو را مسئول هر اتفاقی ارزیابی کرده است. هیلاری کلینتون بارها به‌اشتباه گفته است که "17 آژانس اطلاعاتی آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که منبع اصلی انتشار این ایمیل‌ها، روسیه بوده است."، این درست نیست. می‌توانیم بگوییم که دولت روسیه منبع اصلی نبوده است.

 

 سخنگوی دونالد ترامپ، نامزد ­پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز دوشنبه گفت هیچ مدرکی دال بر سرقت رایانه‌ای روسیه به منظور تحت الشعاع قرار دادن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد و نتیجه گیری عجولانه در این خصوص پیش از دریافت گزارش اطلاعاتی نهایی، غیرمسئولانه است.

 

در ماه جولای نیز وب‌سایت ویکی‌لیکس حدود 20 هزار صفحه از ایمیل‌های هک‌شده کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا را منتشر کرد. کلینتون در آخرین مناظره انتخاباتی در اکتبر، دولت روسیه را به انجام حملات سایبری متهم کرد تا بر انتخابات آمریکا نفوذ کند.

 

منبع: خبرگزاری گیتا