«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه تأکید کرد که بریتانیا پس از «برگزیت» و خارج شدن از اتحادیه اروپا «کنترل‌های مرزی» خود را تشدید خواهد کرد.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، می گفته است که برای تحقق این امر حتی آمادگی دارد تا به طور کامل از منطقه تجاری اروپا خارج شود.

 

وی در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «رأی همه پرسی، رأیی برای ما بود تا ... کنترل‌هایی را در نظام مهاجرپذیری خود اعمال کنیم. من به صراحت اعلام می‌کنم که این اقدام بخشی از برنامه‌ای است که ما باید آن را اجرا کنیم».

 

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: «ما توانایی این کار را داریم که کنترل بیشتری بر مرزها و قوانینمان اعمال کنیم».

 

بنا بر این گزارش، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هشدار داده بود که انگلستان قادر نخواهد بود در بازار انحصاری اروپا باقی بماند در حالی که اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و این اظهارات امروز ترزا می نیز به نظر می‌رسید قصد دارد تأکید کند که انگلیس هم برای خروج از محدوده تجاری اتحادیه اروپا آمادگی دارد.

 

نخست‌وزیر انگلیس در این رابطه گفت: «برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا ما می‌خواهیم اتحادیه اروپا را ترک کنیم در حالی که هنوز بخش‌هایی از عضویت این اتحادیه را حفظ می‌کنیم. ما قصد خروج از اتحادیه اروپا را داریم و نمی‌خواهیم دیگر عضوی از این اتحادیه باشیم».

منبع: خبرگزاری گیتا