جستجو:
اقتصادی، اقدامات اخیر بانک مرکزی حاکی از آن است که موضوع حذف چهار صفر از پول ملی بار دیگر جدی‌تر از قبل به جریان افتاده است؛ چراکه به گفته رییس کل این بانک، روز گذشته لایحه آن از سوی بانک مرکزی به دولت ارائه شده است.
1397/10/16
بهانه تحریم های بی پایه : دولت و... ثروتمند شد، انتقال فشار (سیاسی و اقتصادی و روانی) بیش از پیش بر مردم
CFT مبارزه تامین مالی تروریسم و بخشی از قانون FATF مبارزه با پولشویی کشورها در عرصه بین المللی است
ادامه طرح غیرحرفه ای اجرای دستور سربازی اجباری رضاخانی در ایران امروز
قانون دیکتاتوری سربازی اجباری رضاخانی، مقاومت حرفه ای یعنی سربازی حرفه ای یا سقوط ساده رضاخان با سربازی اجباری رضاخانی، قانون تیرکمانشاهی در قرن 21
تجربه کشورهای توسعه یافته حاکی از آن است که گردش نخبگان تنها در ساحت نظری باقی نمانده بلکه عملیاتی و عینی شده است. با این حال هنوز در کشورهای در حال توسعه یا کمتر توسعه یافته به اهمیت چنین مساله ای کمتر توجه شده است.
شایسته‌سالاری (به انگلیسی: meritocracy) به شیوه‌ای از حکومت یا مدیریت گفته می‌شود که در آن دست‌اندرکاران بر پایهٔ توانایی و شایستگی‌شان برگزیده شوند و نه بر پایهٔ قدرت مالی یا موقعیت اجتماعی و فامیلی. فناوری‌های نوین و شتاب تحول و تغییر، نیاز به نیروی انسانی متخصص را بیش از پیش کرده‌است. این امر بنگاه‌ها و دولت را به سوی نظام و سیستمی شایسته سالار رهنمون می‌کند. در جوامع شایسته سالار، نگرش‌های خویشاوندسالاری، قبیله گرایی، حزب سالاری و غیره مطرود است. نظام شایسته سالار، نظامی است که در آن افراد مناسب در مکان و زمان مناسب منصوب شده و از ایشان بهترین استفاده در راستای اهداف فردی، سازمانی و اجتماعی بشود.
FATF یا قانون مبارزه با پول‌شویی، چرا بعضی ها واهمه دارند، آیا منافع نامشروع و غیر مدنی دارند؟! علت چیست
مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: بدون شک وقتی روز به روز قیمت دلار، سکه، کالاهای اساسی و مصرفی، دارو و حتی خدمات بالا می‌رود، دعوت مردم به صبر و آرامش کار ساده‌ای نیست و تازه در این شرایط انتشار اخباری مبنی برای فساد و اختلاس برخی و همچنین زندگی مرفه و بی درد برخی آقازاده‌ها داغ بیشتری بر دل مردم می‌گذارد و کنترل شرایط را سخت تر می‌کند.
تعداد : 80     صفحه 8 از 9     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    7    9       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا