جستجو:
امروز اولین سالگرد زلزله مهیب کرمانشاه با بزرگی ۷.۳ ریشتر است. با وجود تلاش مردم، دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای بازسازی و رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان اوضاع پس از یک سال تا حدودی مناسب شده اما هنوز تا وضعیت ایده‌آل فاصله داریم که بنیاد مسکن وعده داده تا نیمه اول سال آینده کل روند بازسازی به اتمام برسد. مشاهدات خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز حاکی از آن است که مردم خونگرم استان کرمانشاه با قدرت از سرما و گرما عبور کرده و بخش عمده خانه‌های خود را بازسازی کرده‌اند. رییس بنیاد مسکن هم هرگونه ادعای کپرنشینی در کرمانشاه را کذب محض می‌داند.
در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.
پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و لوله‌کشی، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده است، گفت: برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی کرد.
دریای خزر برای شمالی‌ها یادآور بسیاری از خاطرات گرم و سرد کودکی تا کهنسالی است، خاطراتی که با پهنه آبی آن و با موج‌های کوتاه و بلندش گره خورده، است؛ شاید بتوان از خزر و ساحلش کهن ترین ترانه میهن را ساخت، اما این ترانه امروز گویا به زبان های دیگری قرار است شنیده شود؛ رژیمی که خزر را نحیف کرده و روز به روز باریک ترش می‌کند، خزر رنگ به رخسار ندارد؛ نگران است، اما بیشتر از او حاشیه نشینان اش در این دیارند که چشم به او دوخته اند.
نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان ،بازرگانی واداری مجمع تشخیص مصلحت نظام جزییات نامه یازده صفحه‌ای خود به سران قوا را تشریح کرد.
روستاییانی که روزگاری روستایشان قطب کشاورزی و منبع مولد اقتصادی برای استان فارس بود، حالا برای زندگی روزمره‌ی خودشان هم به رنج افتاده‌اند.
نمایندگان مجلس تقاضای استیضاح وزیران کشور و آموزش و پرورش و اجلاس سران کشورهای عضو دریای خزر در «آکتائو»ی قزاقستان درباره رژیم حقوقی دریای خزر را در جلسات کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهند کرد.
روستای رَگطه هویزه. حال و روز خوبی نداشت، خشکی از آن چکه می‌کرد. زمین‌های منطقه جوری دهان باز کرده بودند که انگار تابحال آب ندیده بودند. لَه لَه می‌زدند. مثل همه جای خوزستان، یک شعله فندک هم نزدیک رگطه بود. از همان شعله فندک‌های نفتی بزرگ! تشنه‌تر از زمین‌های روستا، دام‌ها بودند که تشنگی صدایشان را درآورده بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند که در حال حاضر مذاکره با آمریکا قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است.
تعداد : 182     صفحه 7 از 21     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    8    9    10    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا