جستجو:
امروز ۱۷ ژوئن مصادف با ۲۷ خردادماه، روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است. چرای مفرط، بوته‌زنی و بوته‌کنی، آبیاری غلط، استفاده نکردن بهینه از زمین‌ها و قابلیت آن‌ها، تبدیل بی‌رویه زمین‌های مرتعی به دیم‌زار، رعایت نکردن موازین علمی در شخم زمین، کشت فشرده و نامناسب در زمین‌های کشاورزی، تغییرات آب و هوایی، افزایش جمعیت و نیاز انسان ها به موادغذایی بیشتر و شرایط متغیر اجتماعی و اقتصادی از عوامل بیابان‌زایی است.
وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد با حضور در جلسات علنی سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته مجلس به شش سوال اسدلله عباسی و جواد کریمی قدوسی نمایندگان رودسر و مشهد پاسخ می‌دهند.
یکی از وکلای دادگستری جلسه رسیدگی به پرونده شکایت جمعی از وکلا را از دستور دهنده فیلترینگ تلگرام تشریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: در 50 سال اخیر آب دریا چهار متر کاهش پیدا کرده است.
دانشیار دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تخریب‌های ناشی از فعالیت انسانی و قاچاقچیان را نمی‌توان طی مدت کوتاهی جبران کرد، زیرا جنگل‌ها در سیر قهقرایی قرار دارند و گونه‌های مختلف در حال از بین رفتن هستند.
وزارت کشاورزی بخشنامه ممنوعیت صادرات دام زنده را ابلاغ کرد.
رئیس هیئت مدیره کانون صنایع غذایی گفت: وزارت کشاورزی بدون هماهنگی با این کمیته، قیمت گندم را افزایش داد در حالی که به نظر کمیته زمان افزایش قیمت مناسب نبوده است ضمن آنکه وزارت صنعت، سازمان حمایت ، وزارت کشور و دستگاه نظارتی نیز مخالف این موضوع هستند.
عقب‌ماندن کلیه شاخص‌های اقتصادی برنامه ششم به جز واردات کالا طبق پیش‌بینی‌ها، تصویب کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، سوال از وزیر آموزش و پرورش، حضور سرلشکر باقری در صحن علنی مجلس به مناسبت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) دوم خرداد ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
در حالیکه کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات‌شان را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: " این کارخانه‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت ندارند و با متخلفان برخورد می‌شود"، اما بازار شاهد بازگرداندن قیمت‌های غیرقانونی به حالت سابق نیست.
تعداد : 182     صفحه 10 از 21     صفحه قبلی1    2    3    4    5    6    7    8    9    11    12    13    14    15    16    17    18    19    20    21       صفحه بعدی
تحلیلیه گیتا
بازگشت به بالا